Zoete deal MediaMonks, haalt snackgigant Mondelez International binnen

Mondelez International, een van de grootste snackbedrijven ter wereld, heeft zijn wereldwijde contentproductie overgedragen aan MediaMonks.

Vorig jaar besteedde het bedrijf liefst 1,2 miljard dollar aan advertenties voor onder meer merken als Oreo, Milka, Stimorol en Philadelphia.

Mondelez International, een van de grootste snackbedrijven ter wereld, heeft zijn wereldwijde contentproductie- en managementactiviteiten na een intensieve pitch overgedragen aan S4 Capital's MediaMonks en Publicis Production. Dat meldden Britse media deze week.

Vorig jaar besteedde het bedrijf liefst 1,2 miljard dollar aan advertenties voor onder meer merken als Oreo, Milka, Stimorol en Philadelphia. MediaMonks zal de technische infrastructuur, websites en contentproductie van Mondelez beheren voor Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië, het Midden-Oosten en Afrika. Publicis zal werken aan Europese inhoud in 32 markten, waaronder het VK, Frankrijk, Duitsland en Italië.

Advertentie
advertisement

Volgens MediaMonks-ceo Victor Knaap, die op LinkedIn stelt verheugd te zijn over de samenwerking, is 'de Mondelez-winst opnieuw een bewijs dat merken die hun branche willen ontwrichten behoefte hebben aan een moderne marketingpartner'. Knaap: 'Net als bij onze BMW-overwinning een paar maanden geleden, is het bovendien een duidelijk teken dat 's werelds meest toonaangevende merken zich scharen achter S4Capitals benadering van digitale structuur en onze geïntegreerde benadering van data, inhoud en digitale media.'

Kraft Foods

Martin Renaud, executive vice president en chief marketing officer bij Mondelez International: 'Onze productiepartners zullen een eenvoudige en flexibele nieuwe oplossing bieden op het gebied van creativiteit, mediamogelijkheden en technologie voor ons portfolio van wereldwijde en lokale merken.'

Mondelez International is sinds 2012 de nieuwe naam voor de snackafdeling van Kraft Foods en is internationaal actief. De organisatie telt 80.000 medewerkers, waarvan 68.000 buiten de Verenigde Staten. In bijna 60 landen heeft het bedrijf fabrieken en de producten worden in 165 landen verkocht.

Lees ookBMW Group gooit Europese marketing om, MediaMonks krijgt een centrale rol

Plaats als eerste een reactie

Advertentie