Contextual AI onthult waar online interesse ligt gedurende Internationale Vrouwendag

De bevindingen benadrukken de belangrijkste onderwerpen die worden besproken in Seedtag’s wereldwijde publisher network.

Ter ere van Internationale Vrouwendag heeft Seedtag zich verdiept in de online content rondom dit onderwerp. De moderne contextuele AI-technologie genaamd LIZ©, liet zien dat de slogan #EmbraceEquity de meeste interesse heeft opgewekt binnen categorieën die gerelateerd waren aan IWD gedurende de IWD-periode. Verder was er veel overlap tussen #EmbraceEquity en onderwerpen die gerelateerd waren aan representatie.

Het thema van IWD 2023 is “DigitAll; Innovation and technology for gender equality.” Middels AI-gedreven contextuele analyses zijn de online interesses voor IWD gemeten. De resultaten laten het belang zien van de samenkomst van technologie en gender binnen de organisatie. Sinds de oprichting hechten wij veel waarde aan inclusiviteit en gelijkheid binnen de organisatie. Zo wordt een groot deel van onze belangrijkste markten door vrouwen geleid. Denk hierbij aan Frankrijk, de VAE, Mexico, Brazilië en Colombia.

Bevindingen

Op en rondom de datum van IWD hebben wij miljoenen artikelen uit Seedtag’s wereldwijde publisher network geanalyseerd. Zo werd begrip verkregen van de belangrijkste onderwerpen binnen IWD. Met behulp van natural language processing kan LIZ© bepalen welke termen en onderwerpen de meeste interesse opwekken bij websitebezoekers. De resultaten van dit onderzoek naar IWD zijn:

  • De slogan van de 2023 editie van internationale vrouwendag, #EmbraceEquity, genereerde de meeste interesse (11%) binnen de content categorieën die gerelateerd waren aan IWD 2023.
  • Er was veel overlap tussen “Embrace Equity” en andere onderwerpen die gerelateerd waren aan representatie: 8% van de relevante artikelen in deze categorie had een link met de strijd tegen racisme en discriminatie, en 7% had overlap met de LGBTQ+ community.
  • Na “Embrace Equity”, wekte de volgende categorieën de meeste interesse op: “Transversal Feminism” (6%), “Women's Health” (5%) en “Women in Sport” (3%).
  • Vrouwelijke emancipatie wekte ook interesse op bij websitegebruikers wanneer het gaat om onderwerpen als actrices (22%), mode-iconen (18%) en zangeressen (14%)
Ik ben erg dankbaar voor de vrijheid die ik heb gekend om naar school te gaan, te stemmen, te daten met wie ik wil, en te werken. Dit is niet vanzelfsprekend voor elke vrouw. Ik vind het daarom erg tof én belangrijk dat Seedtag aandacht besteedt aan IWD.
Roosmarijn Dijk, Marketing Manager Northern Europe Seedtag

Women in AdTech: A Gender-Responsive Approach to Innovation

Op 30 maart geven wij vrouwelijke koplopers in de branche een podium. De webinar "Women in AdTech: A Gender-Responsive Approach to Innovation" zal draaien om vrouwen binnen de sector in leidinggevende posities. Daarnaast zal er aandacht worden besteed aan technologie, innovatie, en de grote rol die dit kan spelen in de positie van vrouwen en de weg naar gelijkheid. De webinar vindt plaats om 16.00 uur CET / 10.00 uur EST en geeft panelleden een platform om te praten over hun ervaringen in de branche. De nadruk zal liggen op de vooruitgang op het gebied van vrouwelijke vertegenwoordiging in technologie. Ook wordt besproken welke innovatieve maatregelen kunnen worden genomen om diversiteitsdoelen te bereiken.

De webinar wordt gehost door Jocelyn Lo, Seedtag’s Global Brand & Communications Directeur. De panelleden zijn onder andere: Michelle Sarpong - Head of Display, Audio & OOH Activation bij the7stars; Anam Amin - Senior Digital Supply en Product Manager bij Publicis; Alexandra Stewart - Director of Business Development bij The Trade Desk; Danielle Darko - EMEA Digital Director bij EssenceMediacom; en Kaily Groover, Director of Investment & Media bij VaynerMedia.

Je kunt je hier registreren voor de webinar

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →