De techreus zou tijdens de ontmoeting met weinig nieuws zijn gekomen.
De BVA wil weten welke maatregelen Facebook neemt om transparantie en handhaving te realiseren.
De ceo van Facebook lijkt zich voorlopig geen zorgen te maken om het groeiend aantal merken dat advertentiecampagnes stopzet.
De speelgoedfabrikant wil nagaan of socialmediakanalen genoeg doen in de strijd tegen haatzaaien en discriminatie.
Zuckerberg zal in ieder geval met vertegenwoordigers van drie organisaties tegen discriminatie spreken.
'We werken er continu aan om antiracistisch te worden in alles wat we doen.'
Naar aanleiding van de ophef die is ontstaan over hatelijkheden en nepnieuws op Facebook, zet Heineken de boel wereldwijd een maand stil.
Onderzoeker Pathmatics vergelijkt de advertentieomzet van 1 juli met dezelfde dag vorig jaar, in verband met de adverteerdersboycot.
De macht van het social platform is ongekend en maakt het bijna onaanraakbaar. 'Facebook is too big to boycott.'
Branchevereniging steekt in open brief hand in eigen boezem en kondigt 7 concrete acties aan.
Leer van Nike, kijk naar buiten. Cultuur is dichterbij dan je denkt en brengt merken nieuwe vertelvormen, schrijft strateeg Stephan Alspeer.
De CEO's van grote techbedrijven strooien met miljoenen en steunbetuigingen na de dood van George Floyd. Strookt dat met hun gedrag?
Terwijl het hier stil is (Emilio de Haan: 'Dat doet pijn'), somt Ben & Jerry’s in de VS actiepunten op anti racisme. 5 kopstukken over #BLM.
ADCN roept de creatieve branche op tot actie na de wereldwijde Black Lives Matter-protesten. 'Het is veel te stil in onze industrie.'
Facebook-medewerker Brandon Dail plaatste afgelopen vrijdag een kritisch bericht op Twitter. Dat kostte hem uiteindelijk zijn baan.
De witmakende huidcrèmes, maar ook andere merken die raciaal stereotyperend zijn, liggen wereldwijd onder vuur.
Al meer dan 40.000 euro opgehaald, streven is 100.000.
Mede-oprichter van IncludeNow Arno Peperkoorn kreeg bakken met stront over zich heen toen hij adverteerders aansprak op de Derksen-rel.
KPN, Unilever en Bol.com gaan de barricade niet op. In gesprek blijven is het devies.
Adformatie Connects Live over de stilte van merken rond #BLM en diversiteit binnen de marcombranche. 'Ik ben voor een diversiteitsquotum.'
Ook Ben & Jerry's schaart zich achter de reclameboycot van Facebook.
Initiatiefnemer Arno Peperkoorn: 'De tijd van iets vinden maar niets doen, is voorbij.'
Brian Hirman (GUC) over diversiteit in het reclamevak: ‘We moeten in de spiegel durven kijken naar onze minder mooie kant.'
'Korte termijndenkers zijn wat ons betreft het spoor bijster'
De zogenaamde ‘Social Scan’ van Boomerang Agency moet ervoor zorgen dat de marketing van merken socialer wordt.
Na Unilever schort ook Philips advertenties op Facebook (in de VS) op.
De initiële schokgolf is gemuteerd naar een kabbelende hartslag van plannen die bijna het leven lijken te laten, schrijft Melanie Bosveld.