Tips voor meer aandacht uit innovatief neuro-onderzoek

Aandacht is essentieel voor een goede campagne, maar hoe zorg je dat je consument geboeid wordt én blijft?

Fotocredits: Olivier Thijssen

Consumenten komen dagelijks honderden, al dan niet duizenden reclame-uitingen tegen. Het is daarom van cruciaal belang dat jouw tv- of radiocampagne opvalt en door de lawine van reclames heen breekt. Lukt het je om de aandacht van je consument te trekken? Dan zie je dat terug in een verhoogde naamsbekendheid en boodschapoverdracht en uiteindelijk ook in het koopgedrag van je consument. 

Niet gek dus, dat het onderwerp 'aandacht' veel wordt besproken. Toch is er nog weinig onderzoek gedaan naar aandacht voor audio, specifiek radio, en multimediale campagnes op radio en televisie. Deze nieuwe whitepaper van Ster brengt daar verandering in en formuleert toegankelijke en praktische manieren om de kans op goede aandacht voor je commercial te vergroten via de inzet, inhoud en creatie van je commercial. 

Innovatief neuro-onderzoek

De inzichten in deze whitepaper zijn gebaseerd op innovatief neuro-onderzoek, waarin de aandacht van 150 deelnemers voor tv- en radiocommercials aan de hand van EEG-scans en eyetracking  is onderzocht. Het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction en Alpha.One in opdracht van Ster. 

Nieuwsgierig geworden? Klik dan hier om de whitepaper De magie van aandacht kosteloos te downloaden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →