De belevingswereld van jongeren

Zo bereikt De Rijksoverheid jongeren

Veel marketeers hebben dezelfde uitdagingen als het gaat om het bereiken van specifieke doelgroepen, het agenderen van bepaalde thema’s of het overbrengen van complexe merkboodschappen. Dominique Henskens, expert concept en creatie, weet hier alles van. Zij is ervan overtuigd dat goede verhalen mensen kunnen raken en in beweging kunnen brengen. In deze serie Grow-artikelen biedt Dominique inspiratie aan de hand van sterke creatie- en conceptingvoorbeelden uit de Brandstudio praktijk. Deze keer: hoe bereik je jongeren?

Uit het jaarlijks social media onderzoek van Newcom, blijkt dat Facebook in 2020 bereik verliest onder jongeren. In de afgelopen jaren daalde het Facebook gebruik onder deze groep: van 88 procent in 2016 naar 51 procent in 2020. Whatsapp is op dit moment het grootste sociale medium voor jongeren. Het bereik van Whatsapp blijft elk jaar stijgen. Whatsapp is voor jongeren dé plek om te praten over wat hen bezighoudt en daarom ook het platform voor een gesprek over twijfels en verwarring in coronatijden.

Voor De Rijksoverheid maakte Brandstudio samen met Bureau Lichting van Scholieren.com, de campagne Coronaconflict. Digitale communicatie die jongeren ervan bewust moet maken hoe belangrijk het is om de coronaregels na te leven.

In de campagne wordt de doelgroep handelingsperspectief geboden op het moment dat ze in een conflict komen met anderen of met zichzelf aangaande de coronaregels. Want, ondanks alle communicatie rondom corona hebben jongeren zo hun eigen conflicten met vrienden. Wat niet mag weten ze wel, maar hoe pak je het aan als een vriend of vriendin toch met je wil afspreken, terwijl hij/zij eigenlijk in quarantaine moet?

Benieuwd hoe dit er uit ziet? Lees verder op dggrow.nl

Plaats als eerste een reactie