Sportplatform lanceert 'Dry January-workout' met Heineken 0.0

Met online lessen onder de noemer 'OneFit X Heineken 0.0 workouts' wil het platform Nederlanders makkelijker maken het glas te laten staan.

Het Nederlandse sport- en fitness platform OneFit slaat de handen ineen met Heineken 0.0 om sporten en een alcoholvrije maand te stimuleren. Met online lessen onder de noemer 'OneFit X Heineken 0.0 workouts' wil het platform Nederlanders makkelijker maken het glas deze maand te laten staan.

Advertentie
advertisement

'Het is op dit moment belangrijker dan ooit om fit en gezond te blijven. Sporten is goed voor je gezondheid, je immuunsysteem en ook mentaal zul je je beter voelen', aldus Edouard Leeuwenburg, Managing director OneFit. 'Met onze online lessen bieden we klanten een breed assortiment van high intensity sports tot en met ontspannende meditatieve yoga aan. Het overgrote deel van de lessen is speciaal voor de lockdown ontwikkeld en gemakkelijk te streamen vanuit je woonkamer, slaapkamer of balkon.'

Bij aankoop van minimaal 9,99 euro aan Heineken 0.0 producten bij Albert Heijn, kunnen liefhebbers vier weken gratis online sporten via OneFit. De lessen zijn opgenomen in bijzondere locaties in Amsterdam, zoals AFAS Live, en de Foodhallen in stadsdeel West.

Dry January

Tienduizenden Nederlanders stoppen vrijdag een poosje met het drinken van alcohol. Zij doen mee aan de zevende editie van IkPas, een campagne van GGD's en verslavingsklinieken om mensen bewust te maken van hun gewoontegedrag rond alcohol. IkPas is in andere landen bekend als Dry January en duurt dertig dagen.

Volgens de organisatoren drinken heel veel mensen uit gewoonte elke dag een of twee glazen alcohol. Pas als ze daarmee stoppen, merken ze welk lichamelijk effect dat gewoontedrinken heeft. Uit vorige edities van IkPas is gebleken dat ruim 60 procent van de deelnemers zich fitter voelt na een alcoholvrije periode. Meer dan 50 procent slaapt beter en een derde van de deelnemers verliest gewicht. Zes maanden na de onthoudingsperiode dronken deelnemers gemiddeld 1,1 dag per week minder alcohol.

Lees ookOverheid komt na dertig jaar met nieuwe landelijke alcoholcampagne: Dranquilo
Lees ookBavaria presenteert grootste 0.0%-campagne ooit: ‘Zo. Als pils’

Plaats als eerste een reactie

Advertentie