Brabant komt met ‘open’ huisstijl

Vanaf deze week voert de provincie Noord-Brabant een nieuwe huisstijl. Het nieuwe gezicht moet bijdragen aan ‘een beter zichtbare provincie’, binnen het kader van de campagne ‘Brabant, natuurlijk vernieuwend’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De provincie hoopt met de veranderde stijl deze nieuwe identiteit uit te dragen. ‘De provincie was van oudsher een organisatie die zich bezighield met handhaving. Anno 2002 hebben we veel meer de rol van initiator en organisator van de maatschappij. Daarmee staan we midden in Brabant. Onze nieuwe identiteit is de oude huisstijl ontgroeid: het was hoog tijd voor een nieuw gezicht’, aldus Jan Boelhouwer, verantwoordelijk gedeputeerde voor communicatie. Het nieuwe beeldmerk bestaat uit de tekstregel ‘Provincie Noord-Brabant’ en een diamant in de kleuren rood, wit en grijs. Hiermee wil de provincie ‘transparantie, ordening en eenvoud’ uitdrukken, terwijl de kleuren rood en wit verwijzen naar de Brabantse vlag. De provincie zegt het erg belangrijk te vinden om ‘de dialoog aan te gaan met haar omgeving’. Bij het ontwerp van de huisstijl werd daarom de nadruk gelegd op een open en informele uitstraling en is er besloten niet langer het provinciewapen te voeren als beeldmerk. Dit zou teveel de uitstraling van de provincie als bestuurlijk bastion geven. Toch is het wapen niet helemaal verdwenen. Bij officiële en protocollaire gelegenheden, zoals bij koninklijk bezoek, blijft het wapen een rol spelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie