Commerciële zenders op 41,9%

De commerciële tv-zenders hadden afgelopen week (week 31) opgeteld een marktaandeel van 41,9 procent. De publieke zenders hadden een gezamenlijk aandeel van 30,3.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nederland 1 scoorde 11,8, Nederland 2 12,0 en Nederland 3 6,5. RTL4 was marktleider met een aandeel van 13,0. RTL5 behaalde een aandeel van 5,0 Yorin 4,6. Samen kwamen de RTL-zenders uit op 22,6. SBS6 kwam uit op 11,4, Net5 op 4,6 en op Veronica 3,3. De SBS Broadcasting-zenders scoorden samen 19,3 procent.

Het best bekeken programma van de week kwam bij SBS6 vandaan: Hart van Nederland op maandag met 1,6 miljoen kijkers, aldus de SKO.

SBS Broadcasting meldt dat haar drie zenders juli hebben afgesloten met een totaal marktaandeel van 26,3%. Net als eerdere maanden is dit weer een stijging in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Juli 2003 werd afgesloten met een totaal behaald marktaandeel van 26,2 procent in de doelgroep 20 ‒ 49 jaar. Met name de zenders Net 5 en Veronica waren verantwoordelijk voor de stijging van het marktaandeel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie