De tien geboden van e-mail marketing

Klanten en prospects via e-mail benaderen is een kunst op zich. Dat agressieve mailtjes uit den boze zijn, is algemeen bekend. Maar waar moet je nog meer op letten?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De tien geboden voor e-mail marketing.

  1. Wees niet opdringerig. Het beste is om in het eerste mailtje nog geen concrete aanbieding te doen, dat kan later nog wel.
  2. Communiceer regelmatig. Informeer de klant over wijzigingen op de site en hou hem op de hoogte als een besteld artikel onderweg is.
  3. Beloon uw e-klant als hij persoonlijke informatie beschikbaar stelt of vragen beantwoordt via internet. Bijvoorbeeld met een kortingscoupon of met een kans op een prijs.
  4. Reageer snel op vragen en klachten. Het geduld van de internet-gebruikers is beperkt.
  5. Verkoop uw adreslijsten niet zomaar. Internetters zijn erg gevoelig voor niet geautoriseerd gebruik van hun e-mail adres.
  6. Maak het persoonlijk. Benut de mogelijkheden die internet biedt om aanspreekvorm en aanbiedingen af te stemmen op die ene klant.
  7. Wees duidelijk. Is het onderwerp van het mailtje niet helder omschreven, dan wordt het zo weggegooid.
  8. Beloon de bekeringsijver van uw klant. Stel er iets tegenover als hij een nieuwe klant binnenbrengt.
  9. Bewaak de kwaliteit van uw database.
  10. Heb geduld. Internet mag dan een snel medium zijn, het opbouwen van een klantenrelatie heeft tijd nodig.

< SIZE=1>Bron: stratégies, 19-1-2001 <#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie