Donald Duck Tijdschrift van het Jaar

Donald Duck, een uitgave van Sanoma Uitgevers, is gisteravond op het zesde Tijdschriftengala van het NUV verkozen tot Tijdschrift van het Jaar. De onderscheiding Adformatie Mercur Tijdschriftcampagne van het Jaar ging naar Xylifresh kauwgom (RBV Leaf) en S-W-H.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Donald Duck is volgens de jury ‘altijd meegegroeid met de tijd en de emotie van zijn lezers. Zowel de vormgeving als de inhoud zijn op een vanzelfsprekende wijze actueel, slim, humoristisch en modern. Daarom sluit Donald Duck perfect aan op de Nederlandse belevingswereld’. Het blad bestaat inmiddels 51 jaar. De andere genomineerden waren Reizen van ANWB Media en Santé van Quote Media. Vorig jaar ging de prijs naar Psychologie Magazine.

Xylifresh won de Adformatie Mercur Tijdschriftcampagne van het Jaar, omdat het ‘gewoon een goed idee is, en een echt printidee. Eigenlijk het enige creatief echt onderscheidende concept. Opvallend, ontzettend leuk. Een campagne die je als creatief jaloers maakt, omdat je hem zelf had willen maken.’

Ook dit jaar werd een Mercur d’Or uitgereikt, de ‘oeuvreprijs’ van de tijdschriftenindustrie. Ditmaal werd Rob van Vuure (Sanoma Uitgevers) onderscheiden, die volgens de jury ‘aan de basis stond van een nieuwe school in bladenmaken’. Hoofdredacteur van het Jaar werd Henk Steenhuis van HP/De Tijd (Audax), die onder meer werd geprezen voor zijn lef in de Margarita-affaire.

De titel Lancering van het Jaar was voor ElleGirl van Quote Media, dat zich richt op meiden van 16 tot 20jaar. ‘ElleGirl is erin geslaagd een fris, humoristisch en lekker blad voor hen te maken’, aldus de jury. Beste Tijdschriftsite van het Jaar werd Vi.nl (WP Sport Media) en Artdirector van het Jaar werd Piet Schreuders van de VPRO Gids.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie