Endemol: ‘SBS is gewoon gefrustreerd’

‘Bij Endemol is er geen enkele reden tot ingrijpen. SBS zou er verstandig aan doen de hand ook eens in eigen boezem te steken.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo reageert directeur Paul Römer van Endemol Nederland op de kritiek van SBS-topman Bart in 't Hout, gisteren in het Algemeen Dagblad. In 't Hout verwijt de producent gebrek aan creativiteit en originaliteit en maakt zich zorgen over de manier waarop de grootste tv-producent wordt bestuurd. Programma’s als Sterrenbeurs, Lucky Letters en De Trap zijn regelrechte flops.

Römer noemt in het AD de tegenvallende kijkcijfers van de Endemol-programma's 'absoluut wél toeval'. De kritiek van SBS is te wijten aan 'onmacht en frustratie' bij het mediabedrijf, meent hij. ‘Ze proberen hun eigen problemen op ons af te wentelen. Dat ze dat zo publiekelijk doen, stelt me zeer teleur. Iedereen weet dat SBS 6 al jaren slecht scoort in de vooravond. In 't Hout doet nu net of alles onze schuld is, maar dat is natuurlijk onzin. Ze zitten er zelf bij, denken mee over programma's.’

Römer noemt Looking Good en de TV-makelaar (beide RTL 4) als voorbeelden van programma’s die wél succesvol zijn. ‘Dat zijn inderdaad niet bepaald nieuwe Big Brothers of All You Needs, maar dat lukt gewoon niet ieder jaar. Nee hoor, dit bedrijf ligt op koers. We gaan lekker door op de ingeslagen weg.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie