Uit het onderzoek blijkt dat 44 procent van de respondenten de stelling onderschrijft dat er in de foodserviceketen nog niet gewerkt wordt vanuit een duidelijke missie en dat daardoor kansen worden gemist. Verder bevestigt 84 procent van de respondenten dat door samenwerking en reductie van complexiteit in de foodserviceketen minimaal 5 procent bespaard kan worden op de logistieke kosten.
Andere conclusies zijn:
- marketing- en salesinspanningen (bijv. in de vorm van allianties en co-branding);
- kostenbesparingen door het vergroten van de efficiëntie en effectiviteit in de (data) logistieke keten;
- informatie over transparantie en voedselveiligheid in de keten;
- kennis en best practices vanuit de retail.
Foodservice is een stroming binnen de totale foodmarkt die inspeelt op de nog steeds sterk groeiende behoefte aan ready to (h)eat/drink oplossingen. Overlappingen tussen de traditionele retailers en foodservicespelers maken een definiëring op basis van verkoopkanalen onmogelijk. De bestedingen aan foodserviceoplossingen staan weliswaar onder druk maar zullen, geëxtrapoleerd over de komende vijf jaar, nog steeds toenemen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!