Gillette-campagne met ‘authentieke reacties’

De campagne voor de Gillette Fusion Proglide start 7 juni. Vooral de ‘authentieke reacties’ van gebruikers in de spot moeten het nieuwe scheersysteem de winkels doen laten uitvliegen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gillette wilde een compleet ‘authentieke’ campagne. En om echte en eerlijke reacties op het nieuwe scheermesje te krijgen, zijn zo’n dertig nietsvermoedende mannen naar een geïmproviseerde fitnessruimte gebracht. Het enige wat ze wisten was, dat het ging om ‘een onderzoek over een haarproduct’.

Aldaar scheerden de heren hun gezicht met wat ze gewoon zijn. Halverwege komt Humberto Tan met camera binnen. De presentator vraagt de verraste scheerders naar hun ervaring met de mesjes en stelt ze vervolgens voor het scheerwerk met de Gillette Fusion ProGlide af te maken. En daarna natuurlijk de vraag welk mesje ze voortaan gaan gebruiken.

Humberto Tan
Het idee voor de campagne komt uit de VS. BBDO heeft het voor de Europese campagne opgepakt en voor de Nederlandse markt was FHV BBDO de begeleider. Creative Director Paul Falla: ‘Het idee voor deze manier van reclamemaken komt uit de VS. In alle Europese landen waar de campagne uitgezonden wordt, waaronder Duitsland, Frankrijk, België en Italië zijn presentatoren als “facilitator” ingehuurd. Voor de Nederlandse versie is dat dus Humberto Tan. Het zijn allemaal presentatoren die makkelijk benaderbaar zijn en goed reacties uit kunnen lokken. Al hebben die presentoren wel een hoop juridische achtergrond meegekregen over wat ze wel en niet mogen vragen. De reacties moeten immers ècht oprecht zijn.’

‘Het moet dé introductie van 2011 worden’, zegt Business Leader Gillette Roger Loo.’ Vanaf 7 juni is de campagne zichtbaar, zowel op tv als internet. Vier dagen later zijn de mesjes in vierduizend winkels te verkrijgen.’

En wat is de verbetering ten opzicht van het vorige mesje, de Fusion? 'Als we met een verbetering komen moet het ook een significante verbetering zijn. Het blijkt dat geen enkele man zich hetzelfde scheert en geen enkele man heeft deze zelfde baardgroei. De een is in twee minuten klaar, de ander in negen. De volgende geeft een druk van 50 gram op zijn huid en weer een ander komt met anderhalve kilo aanzetten. In elk geval is aan de ontwikkeling van de Fusion ProGlide zo’n 56 duizend uur onderzoek vooraf gegaan. Elke dag scheerden tachtig mannen zich in het onderzoekscentrum in het Engelse Reading en de bevindingen werden onderzocht door onder andere biologen, fysici, dermatologen en biochemici. En hieruit zijn zeven innovaties ten opzichte van de Gillette Fusion gekomen’, aldus Loo.

Minder getrek
Dit mesje zou in elk geval makkelijker en comfortabeler moeten scheren, lezen wij in het persbericht. ‘Makkelijker scheren en minder getrek aan haartjes’.

De mesjes zijn vanaf 11 juni in vierduizend winkels te verkrijgen. De adviesprijs is 14,99 EURO. Hier krijgt de consument de houder en twee mesjes voor. Hoe lang hij daar mee doet, is vast persoonsafhankelijk. Elke man scheert zich immers anders.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie