Greenpeace boycot Esso effectief

De boycot in Engeland van Esso-benzinepompen vanwege het standpunt van dat concern over Kyoto blijkt te werken, zo blijkt uit cijfers van het onderzoekbureau Mori Social Research.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tot de boycot was vorig jaar opgeroepen nadat Esso-moeder ExxonMobil met een campagne in de VS president Bush trachtte te bewegen Kyoto niet serieus te nemen. En ExxonMobil ondersteunde onlnags ook een campagne tegen vergaande afspraken in Johannesburg om klimaatsveranderingen tegen te gaan.

BrandWeek meldt dat uit cijfers van Mori Social Research blijkt dat het aantal ‘tankers’ dat zegt Esso te gebruiken met ongeveer een kwart is gedaald sinds de door onder andere Bianca Jagger en Rory Bremner ondersteunde Greenpeace-campagne in Engeland begon. Dat betekent een verlies van een miljoen klanten.

De Britse anti-Esso-campagne wordt ook gesteund door de milieuorganisaties Friends of the Earth en People & Planet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie