Grootste autofabrikanten in consumentensite

Autofabrikanten Ford, General Motors en DaimlerChrysler gaan samenwerken om een consumentensite te introduceren. Ook moet het hoofdkantoor in Amsterdam worden geopend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De fabrikanten gaan op zoek naar een reclamebureau om de introductie te begeleiden. De pan-Europese pitch voor een reclame- én mediabureau (het account heeft een waarde van bijna 400 miljoen gulden) zit in een tweede fase, meldt Campaign. Young & Rubicam (het bureau van Ford), McCann-Erickson (General Motors) en CDP, een Honda-bureau, doen mee aan de competitie. Elk bureau pitcht samen met een mediabureau. De drie concerns hebben vorig jaar daartoe al Covisint opgericht, dat online informatie geeft over auto's en auto-onderdelen. Het was aanvankelijk bedoeld als b-to-b site. De drie fabrikanten willen concurreren met succesvolle sites als Top Gear en What Car?

Het hoofdkantoor van het 'autobedrijf' zou in Amsterdam moeten worden geopend. Het is de eerste keer dat Ford en General Motors samenwerken om consumenten te bereiken.

< SIZE=1>Bron: Adformatie Online<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie