AdAgeGlobal meldt voorts dat H&M via de commercials ook afstapt van het exclusieve gebruik van supermodels in de reclame. In de commercials, die worden getest op televisie in Zweden en Duitsland, spelen ‘gewone’ mensen een rol, evenals de winkels. Dat zijn H&M’s twee grootste markten. Niet bekend is of de commercials ook te zijner tijd in Nederland zullen worden vertoond. De filmpjes zijn gemaakt door het in-house bureau The Red Room van H&M. Dit bureau kreeg vorig jaar het hele creatieve account in de mik geschoven.
Jorgen Andersson, marketingdirecteur bij H&M in Stockholm, zegt: ‘We gebruiken gewone mensen in de filmpjes, wat niet eerder mogelijk was met onze print- en postercampagne. Met de commercials kunnen we voor de eerste keer een verhaaltje vertellen en we zetten gewone mensen in om te laten zien dat H&M er is voor iedereen, jong en oud, man en vrouw, en dat het niet uitmaakt hoe je je wilt kleden.’
Het media-account wordt behandeld door WPP-dochter Mediaedge:cia, zo meldt AdAgeGlobal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!