Jonge vrouwen kijken massaal naar Oranje

De voetbalklassieker Nederland-Duitsland trok gisteravond 7,5 miljoen kijkers, waarvan ruim 1,2 miljoen kijkers de wedstrijd als gast bij anderen thuis volgden. Opvallend daarbij is dat in de doelgroep 20-34 jaar vrouwen massaal hebben gekeken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

840.000 Vrouwen volgden de klassieker tegenover 793.300 mannen, zo meldt Universal Media. Binnen de doelgroep 20-34 zijn eveneens de meeste gastkijkers te vinden. Ook de jongeren hebben Nederland-Duitsland zeer goed gevolgd in vergelijking met de voorgaande poulewedstrijden. Binnen de doelgroep 13-19 jaar zat 49 procent (inclusief gastkijkers) voor de buis. Een positief vooruitzicht voor de komende Oranje wedstrijden.

Nederland-Duitsland leverde Nederland 2 een marktaandeel op van 84,3 procent (13 jaar en ouder). Naast het hoge kijkersaantal heeft deze wedstrijd ook een zeer breed publiek bereikt.
Toch is het kijkcijfer record uit 1992 gisteravond niet verbroken. Destijds speelde Nederland tijdens het EK ook tegen Duitsland en volgden ruim 10 miljoen kijkers dit duel. In vergelijking met het EK van 2000 leverde de wedstrijd van gisteravond wel hogere kijkdichtheden op. Naar de eerste Oranje poulewedstrijd van het EK 2000 Nederland-Tsjechie keken ´slechts´ 5,2 miljoen mensen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie