Logo voor beveiligde cd’s

De muziekbranche gaat consumenten gezamenlijk informeren of een cd uitgerust is met een zogenaamde copy-control techniek. Hiervoor zijn een speciaal logo en verklarende pictogrammen ontwikkeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo weet de consument van te voren wat hij koopt. Vanaf volgende week zijn speciale flyers beschikbaar en is er een website met verdere achtergronden plus een database met alle in Nederland beschikbare cd's met copy-control techniek. Digitaal kopiëren, piraterij en het illegaal verspreiden van muziek via internet heeft de laatste drie jaar een enorme vlucht genomen. Regels,

vastgelegd in de wet, worden massaal overtreden, wat leidt tot teruglopende inkomsten voor de muziekbranche. Paul Solleveld, directeur NVPI: ‘In de loop der jaren wordt er steeds meer digitaal gekopieerd. Met het logo en de pictogrammen proberen we nu duidelijk te maken wanneer digitaal kopiëren niet kan. Dan is de consument in ieder geval voor aankoop goed geïnformeerd over de mogelijkheden van de cd of single.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie