Mediaplanning voor hybride verbruikers

Of hij wil of niet: de mediaplanner zal zich moeten ontwikkelen tot communicatie-expert. Waar hij vroeger gewoon een zo groot mogelijk bereik inkocht tegen een zo gunstig mogelijke prijs, is hij nu wanhopig op zoek naar effectiviteit in een complex medialandschap.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De consument is mobieler dan ooit, wordt overspoeld door reclame-uitingen en informatie en wil als individu worden benaderd. Ziedaar de uitdaging waar mediaplanners zich voor geplaatst zien. Pay-tv en video-on-demand bieden totaal andere, lees: complexere mogelijkheden dan de klassieke televisie ooit deed. Internet heeft het verschijnsel interactieve communicatie definitief op de kaart gezet, en via ambient media, outdoor power en guerilla marketing kan de consument overal waar hij gaat worden benaderd. Die consument is trouwens niet meer zo makkelijk in een doelgroep te vatten, hij is een ‘hybride verbruiker’ geworden, die weinig consistent is in zijn koopgedrag en leeft volgens het principe ‘Think global, act local’. Wie uit deze ingewikkelde mix van factoren een succesvolle strategie wil destilleren moet van goeden huize komen. Geen wonder dus dat de werkvloer van steeds meer mediabureaus nog bijna uitsluitend wordt bevolkt door ervaren en hooggekwalificeerde accountteams die internationaal van wanten weten. Het tijdperk van het simpele handwerk is definitief voorbij.

Bron: Absatzwirtschaft

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie