Meeste Nederlandse sites liggen stil

Op het grootste deel van de Nederlandse websites gebeurt niets. Dat blijkt uit een onderzoek dat vorige week werd uitgevoerd door Communicatie.net, een Eindhovens bureau voor online marketingcommunicatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Communicatie.net volgde 7 dagen lang de verrichtingen van bijna duizend sites.
De 50 best bezochte websites (5 procent van alle onderzochte sites) waren
verantwoordelijk voor 81 procent van het gezamenlijke internetverkeer.
Gemiddeld waren elk van deze websites goed voor ongeveer 48 duizend hits
per dag. 336 Websites (34 procent van het totaal) werden gedurende een of meer dagen van de week niet bezocht.

De tegenvallende bezoekersaantallen hebben volgens Robert Hack van Communicatie.net verschillende oorzaken: "Met een pull medium als het internet is het voorlopig niet mogelijk om iemand een boodschap ‘door de strot te duwen’. Dat heeft grote gevolgen voor vorm en inhoud. Veel managers beseffen niet dat een website echt iets te bieden moet hebben." Ook tijd en geld zijn volgens Hack een probleem.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie