Merken Coca-Cola naar Interpublic en WPP

Interpublic Group en WPP Group komen als winnaars uit de pitch voor Coca-Cola merken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Interpublic verloor vorige maand nog een deel van het account (ter waarde van 350 miljoen dollar) van PepsiCo. Het krijgt er nu onder meer Diet Coke (Lowe, Lintas & Partners), Powerade, Dasani, Minute Maid juices (FCB en Cherry Coke (McCann-Erickson Worldwide) voor terug. WPP wint Sprite, Diet Sprite en Fanta. Volgens marketingdirecteur Steve Jones zijn Interpublic en WPP gekozen vanwege hun strategische en creatieve mogelijkheden, sterke infrastructuur en wereldwijde bereik van 200 landen waar Coca-Cola actief is. Ook enkele onafhankelijke bureaus kregen werk, aldus Adage. Berlin, Cameron & Partners, New York en Wieden & Kennedy, Portland wonnen enkele kleinere (onbekende) merken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie