Online aanschaf versproducten populairder

Consumenten lijken de vrees voor het online inkopen van versproducten langzaam te overwinnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek dat websupermarkt MaxFoodmarket onder 3000 van haar klanten heeft uitgevoerd. Na de bezorgservice van Albert-Heijn, Albert, is MaxFoodmarket de grootste supermarkt die uitsluitend op het internet haar producten aanbied. MaxFoodmarket is een zelfstandige winkel en bezorgt in Randstad en Brabant binnen twee uur en zonder bezorgkosten producten die via het net zijn besteld. ‘Het blijkt dat mensen bij de eerste bestelling nog wat voorzichtig zijn en bijvoorbeeld een kratje bier en wat fris bestellen', zegt Dick Groot, algemeen directeur van MaxFoodmarket tegen het Algemeen Dagblad. ‘Maar bij de tweede keer doen ze gelijk boodschappen voor de hele week. Daarbij zijn de versproducten populair. Dat is verwonderlijk omdat de consument in het verleden nogal wantrouwig tegenover online versproducten stond. Men zou groente, fruit en brood graag eerst willen zien en aanraken voordat er gekocht wordt.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie