Oprichters kopen merk Oilily

Willem en Marieke Olsthoorn hebben vorige week de merknaam van het failliete kindermodehuis Oilily teruggekocht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarmee worden na 46 jaar naam en oprichter weer verenigd, meldt NRC Handelsblad. Het echtpaar Olsthoorn richtte het bedrijf in 1963 op. Zeven jaar geleden verkochten ze de meerderheid aan ABN Amro en investeringsmaatschappij H2 Equity Partners. Dat heeft de nu 70-jarige Olsthoorn altijd als een grote vergissing gezien.

De winkels, de voorraden en de contacten met leveranciers vallen buiten de transactie die het echtpaar Olsthoorn vorige week met curator Marc Molhuysen sloot. Oilily ging precies een maand geleden failliet. De tachtig winkels wereldwijd bleven open, maar voor de 625 medewerkers werd ontslag aangevraagd.

Sindsdien is de curator in onderhandeling getreden met verschillende partijen die een doorstart met het bedrijf willen maken. Het liefst had hij Oilily in z’n geheel willen verkopen. Dat zou meer opleveren, zegt Molhuysen in NRC Handelsblad. Nu heeft hij er toch voor gekozen de merknaam - volgens velen het meest waardevolle bezit van het bedrijf - apart te verkopen. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Volgens het echtpaar Olsthoorn is er nu 'een einde gekomen aan de verzakelijkte en weinig oorspronkelijke koers sinds de verkoop van Oilily in 2002'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie