Red Bull Air Race nu ook met eigen YouTube-kanaal

The Red Bull Air Race World Series zijn nu ook zichtbaar op een eigen YouTube-channel. Beide partijen maakten bekend tot overeenstemming te zijn gekomen voor wereldwijde distributie van de gelijknamige races via het YouTube-platform.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Red Bull, bij monde van Kim Bernhard, hoofd TV en Nieuwe Media Distributie, meldde bij de bekendmaking van de deal dat YouTube inmiddels een onmisbare plek in de mediamix heeft ingenomen en voor miljoenen Internet-bezoekers de startplaats is geworden voor een zoekopdracht naar video. Red Bull wil met dit branded channel nog meer gebruikers aan zich binden en haar reputatie als aanbieder van hoge kwaliteit-video's versterken.

Naast de beelden van de races zullen op het kanaal ook behind the scenes-reportages, interviews en commentaar worden getoond. De Red Bull Air Races wisten in 2007 wereldwijd 400 miljoen bezoekers te trekken. biedt momenteel al keuze uit een kleine 80 video's.

Red Bull schaart zich hiermee bij andere partijen die vrij recent een samenwerking met YouTube zijn aangegaan. In Nederland introduceerden , en een eigen branded channel, terwijl de samenwerking nog iets verder heeft doorgevoerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie