Richard Hammond (Top Gear) presenteert wereldwijde campagne voor LeasePlan

De bekende presentator geeft een kijkje in de toekomst van auto’s en mobiliteit.

Top Gear- en The Grand Tour-ster Richard Hammond is de ster van de eerste internationale campagne van LeasePlan. In de campagnefilm (bureau: Etcetera, productie: PostPanic) blikt hij vooruit op de toekomst van mobiliteit.

Met de campagne ‘What’s next?’ wil de leasemaatschappij zich wereldwijd profileren als expert op het gebied van vernieuwing. Flexibiliteit voor klanten staat voorop. Vandaar de slogan ‘Any car, anytime, anywhere’.

Gepersonaliseerde video's
De campagne ziet er voor iedere klant en potentiële klant van LeasePlan anders uit. In alle 32 LeasePlan landen krijgen honderdduizenden mensen een mail met een gepersonaliseerde video. De presentator nodigt hen persoonlijk uit om de toekomst van hun mobiliteit en wagenpark te ontdekken.

In een volgende programma krijgen zij concrete voorstellen. Met Switch Click & Drive kun je bijvoorbeeld met een druk op de knop je eigen auto inruilen voor een leaseauto. En met de 360 Formula kijken de consultants naar de beste balans in eigendomskosten, duurzaamheid en veiligheid. Klanten en potentiële klanten krijgen dit voorstel gepresenteerd in virtual reality.

Samenwerking met LeasePlan
Voor dit project werkte Etcetera nauw samen met LeasePlan. Het team van producers, data-analisten (DataBay), bedrijfsstrategen en communitymanagers werkte aan het project op het hoofdkantoor van LeasePlan in Amsterdam.

Creatief directeur Peter van Leeuwen (Etcetera): ‘Er wordt veel gepraat over 360-gradenvideo, ‘digital first’ en data, maar die zaken creatief in de praktijk brengen is nog iets anders. Dit was een geweldige opdracht: van Hollywood-blockbuster-film tot gepersonaliseerde video’s tot het motiveren van 6000 medewerkers. Veel beter wordt het niet voor creatieven.’

Cars van Gary Numan
MassiveMusic ging op een muzikale zoektocht voor een nummer dat paste bij de futuristische en visionaire insteek van de film, wat uiteindelijk leidde tot het vinden en licenseren van het nummer Cars van Gary Numan. Het internationale muziekbureau maakte een re-recording van deze track. 

De ‘What’s next?’-campagne wordt in 8 Europese landen ondersteund met radio, buitenreclame, dagbladadvertenties, bannering en social media.

Credits:
LeasePlan Corporation
CEO: Tex Gunning
Global Marketing Director: Sandra Tappermann-Pieper
Global Campaign Manager: Selma Sertkaya
Lead Generation Program Officer: Marc Haseth
Etcetera (insourced lead agency)
MD: Dick van der Lecq
Creative Director: Peter van Leeuwen
Creative team: Marius Lichtendahl, Marvin Thé
Strategie: Bas Vroonland
Business Director: Danny van de Wetering
Agency Producers: Luanne Quax, Marc Elbers, Anne Verdaasdonk, Roel Grijspaardt, Jozé Rikken, Nikki Nederveen en Laurette Siezen
Social media / Daybreak: Irene Harte, Michael Nap, Anneli Rispens
Data-management / DataBay: Stefan Scholte, Mark Buursma
Media: PHD
PostPanic (film production)
Director: Mischa Rozema
Producers: Jules Tervoort, Annejes van Liempd, Inge Zoete, Androniki Nikolaou
Post Production: Kristian Stoykov, Ivor Goldberg
DoP: Jon Gaute Espevold
Grading: Captcha, Barry Clarke
Music Composition: Massive Music
Original track: “Cars” by Gary Numan
Sound Design: Antfood, Pedro Botsaris
Animations: Make ‘m Say
Salesforce, marketing cloud & marketing automation campaign development: Waeg
Lily SmartVideo Solution: NG Data
Translations: The Language Lab
Radio: TopFormat
HPTO’s: Das Banner
​​​​​​​Webanalytics: Trafficbuilders

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie