Roken en bier zijn uit

Het Nederlands publiek vindt dat bier en sigaretten niet langer cool zijn. Dat blijkt uit de tussenstand van de Nederlandse CoolBrands PublieksVerkiezing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een zeer grote meerderheid, 93 procent, van de Nederlanders van 15 jaar en ouder vindt roken niet cool. Dat geldt zowel voor jongeren (15-19 jaar) als voor de rest van Nederland. Opvallend is dat vrouwen en respondenten uit de Randstad en de grote steden nog uitgesprokener in deze opvatting zijn dan de rest van Nederland. Mensen uit de laagste inkomensgroepen en met de laagste opleidingsniveaus vinden roken significant cooler dan de rest van Nederland.

Ook het drinken van bier raakt meer uit de gratie. Driekwart van het

Nederlands publiek vindt bier drinken niet cool. Vooral vrouwen zijn zeer uitgesproken. Slechts 18 procent van de vrouwen vindt dat bier drinken kan. Bij de mannen ligt dat met 31 procent significant hoger. Studenten blijken nog altijd graag een pilsje te drinken, veel meer dan mensen met een baan. Mensen met een lagere schoolopleiding als hoogstgenoten opleiding én mensen met een universitaire opleiding scoren eveneens significant hoger dan gemiddeld.

Met de CoolBrandsPublieksVerkiezing kan het publiek stemmen op de coolste merken in categorieën als mode, wonen en media. Maar de consument wordt ook gevraagd een mening te geven over wisselende actuele onderwerpen. Stemmen kan nog tot 15

september op . De winnaars in de CoolBrandsPublieksVerkiezing worden in november aanstaande bekend gemaakt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie