Sponsoring groeit harder dan gedacht

De markt voor sponsoring groeit dit jaar harder dan in december vorig jaar voorspeld. In plaats van 10 procent wordt het waarschijnlijk 12 procent. ‘s Werelds grootste adverteerder Unilever is op zich al verantwoordelijk voor 0.7 procent van die groei.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De economie trekt harder aan dan gedacht, en daardoor zullen ook de uitgaven aan sponsoring waarschijnlijk meer groeien dan drie maanden geleden voorspeld. SponsorClick, sponsorship solution provider, deed op basis van de ‘Sponsorship 2002 - Market Study’ in december 2001 een voorspelling van 10 procent maar stelt die nu bij naar 12 procent. Unilever alleen al verhoogde het sponsoring budget naar 200 miljoen US dollars en is daarmee verantwoordelijk voor 0.7 procent van de groei.
Drie factoren verklaren de behoorlijke groei, aldus SponsorClick.
1. In de nasleep van 11 september zijn bedrijven op zoek gegaan naar alternatieve kanalen om beter met hun klanten te kunnen communiceren;
2. Sponsoring vraagt meer planning dan gewoon adverteren en is daarom ook kostbaarder om terug te draaien;
3. Sponsoring professionaliseert in rap tempo.

In 2001 groeide de sponsoringmarkt met 5 procent wat opmerkelijk is aangezien de advertentiemarkt drastisch slonk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie