Tevredenheid troef bij Postbus 51

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Net zo tevreden over Postbus-51 als de samenstellers van dit persbericht, communicado’s? <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Postbus 51-campagnes worden net als in voorgaande jaren door het publiek gemiddeld met een 7,0 gewaardeerd. Ook blijkt dat het Nederlandse publiek onverminderd een hoge waardering heeft voor Postbus 51 als afzender van voorlichtingcampagnes en als instantie waar de burger met vragen terecht kan. Dit blijkt uit de Jaarevaluatie Postbus 51-campagnes, die de minister-president op 23 juni aanbood aan de Tweede Kamer.

In voorlichtingscampagnes staan kennis- en informatieoverdracht haast vanzelfsprekend centraal. Ze behoren vaak (mede) tot de belangrijkste doelstellingen. Het gemiddelde gerealiseerde kenniseffect was in 2005 hoger dan in 2004. De kwaliteit van Postbus 51-campagnes in termen van communicatieve kracht (herkenning, herinnering, boodschapoverdracht en waardering) is in 2005 zo goed als gelijk aan 2004. In 2005 neemt het campagnebereik (op basis van herkenning van de uitingen) licht af van 90% naar 87% en stabiliseert de campagneherinnering zich op het hoge niveau van 55%.

De Postbus 51-campagnes weten in 2005 nog steeds een goed mediabereik te realiseren tegen een kostenefficiënte inkoop. In 2005 werden in totaal 31 Postbus 51-campagnes gevoerd door 11 ministeries. De mediabestedingen aan Postbus 51- campagnes zijn (na twee jaren van daling) in 2005 toegenomen van gemiddeld € 431.109 per campagne in 2004 naar € 610.086 in 2005. In 2005 heeft de rijksoverheid een aantal zeer grote publiekscampagnes gevoerd over ingrijpende veranderingen voor de burger, zoals de nieuwe zorgverzekeringswet, de introductie van toeslagen en de verandering van WAO naar WIA.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie