Vaste beloning drukt winst bureaus

Ondanks een toename van opdrachten in de nieuwe economie bleef de winst van Engelse pr-bureaus in 2000 ongeveer gelijk. Uit het PRCA Benchmarking-onderzoek bleek verder dat vaste prijsafspraken tot lagere marges kunnen leiden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor dit onderzoek zijn meer dan 100 leden van de brancheorganisatie Public Relations Consultants Association ondervraagd over hun human resource-beleid en financiële status. Uit de resultaten kwam naar voren dat zogenaamde 'fixed fee'-contracten, waarbij de bureau-inkomsten van een klant van tevoren zijn vastgesteld, minder opleveren dan contracten waarbij het te factureren bedrag flexibel wordt bepaald. Bedrijven waarvan meer dan de helft van de klanten zo'n vastgesteld bedrag betaalt, maakten vijf keer vaker marges beneden de 10%. Aan de andere kant haalden bedrijven die geen 'fixed fee'-contracten accepteerden, dikwijls marges van 20% en meer.

Uit de resultaten, die de PRCA presenteerde tijdens een conferentie, bleek verder dat aangesloten bureaus voordelen hebben behaald met hun human resource-beleid. Het percentage werknemers dat van baan veranderde daalde met 10% naar minder dan een derde. Het gemiddelde bedrag dat de bureaus besteedden aan training en ontwikkeling steeg tot ongeveer 2% van het totale netto inkomen. (bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie