Premium

Verjonging NPO Radio 2 lijkt vruchten af te werpen

De publieke zender ziet het marktaandeel stijgen in de periode februari-maart.

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers die NLO/GfK vanochtend bekend hebben gemaakt. Het gaat om de doelgroep 20-49, de belangrijkste doelgroep voor adverteerders.

Met een marktaandeel van 8,4 procent stijgt NPO 2 met 1,0 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Vanaf vorig najaar heeft NPO Radio 2 de zender verjongd door onder meer Gerard Ekdom als dj in de ochtend neer te zetten.

Andere stijgers deze periode zijn onder meer Qmusic, Radio 10 en E Power. Qmusic staat stevig op een tweede plaats achter marktleider Radio 538 met een marktaandeel van 13,9 (was 13,1, index 106). Radio Veronica gaat van 6,5 naar 6,9 en blijft in tegenstelling tot zusterzender Sky Radio stijgen in aandeel. Radio 10 zet de opmars gewoon voort met een stijging van 4,9 naar 6,6 (index 135). 

Marktleider blijft Radio 538 met een marktaandeel van 17,1. De zender daalt wel in aandeel van 18,4 (index 93).

Gevoelig verlies is er wederom voor 3FM (12,1, index 81). 

10+
In 10+ is Radio 538 gedaald in marktaandeel, maar nog altijd ruim marktleider (11,3, index 95). ORN ziet het aandeel - net als in 20-49  - stijgen en gaat naar 10.4 (index 102). Qmusic is nu derde zender en even groot als Sky Radio, met een marktaandeel van 9,4 procent.

Radio 10 is de grootste groeier. De zender gaat naar 6,0 (was 5,0, index 120).

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie