Verkiezingsspots Europees Parlement in bioscoop

Vanaf donderdag 20 mei zal in de Nederlandse bioscopen een verkiezingsspot te zien zijn voor de Europese verkiezingen van 10 juni 2004. De spot wordt ingezet om meer aandacht te verkrijgen voor de Europese verkiezingen op 10 juni.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het filmpje is gemaakt in opdracht van het Europees Parlement en wordt in een flink aantal lidstaten ingezet, in bioscopen, op televisie en tijdens grote publieksevenementen. Voor alle lidstaten zijn aangepaste taalversies van de spot beschikbaar. In de spot ligt de nadruk op het belang van kiezen en stemmen in het leven van alledag. De bioscoopcampagne in Nederland heeft een looptijd van drie weken.

De spot is opgebouwd uit korte scènes, die alle op een steeds verschillende manier uitbeelden hoe de levens van mensen van jong tot oud bepaald worden door de keuzes die zij maken. Jonge leerlingen kiezen hun klassevertegenwoordiger, een rechter spreekt een verdachte vrij, arbeiders stemmen over het opheffen van een staking. In de laatste scène wordt een stembiljet in de stembus gedeponeerd. De spot sluit af met de slogan: 'Je kiest sinds je geboorte, ga zo door...', en het logo en de datum van de Europese verkiezingen: 10 juni 2004.

Hij is met name gericht op een publiek van jongeren. De duur van het filmpje is 45 seconden. Creatie en productie was in handen van het Belgische Latcho Drom.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie