Zelf bepalen hoe het verhaal gaat

Waar het allemaal begon voor Jort Schutte? Bij een boek dat hij voorgelezen kreeg bij zijn tante.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Jort Schutte heeft iets met interactiviteit, dat verbaast niet, hij is namelijk art director bij Achtung! Dat de liefde voor zijn vak uitgerekend door een boek ontsproot is wel opmerkelijk. Hoe dat gebeurde, vertelt hij in de nieuwste aflevering van Piece of Work, een productie van in samenwerking met Adformatie. (Presentatie Susanne van Nierop.)

Schutte is verantwoordelijk voor de campagne voor Volkswagen Transporter, die in het teken staat van de 65ste verjaardag van de bedrijfswagen. Volkswagen ging op zoek naar 65-plussers die – net als de Transporter – na hun pensioengerechtigde leeftijd gewoon doorwerken. Het leverde 800 aanmeldingen op (Schutte: ‘Dat had ik nooit verwacht.’) en vier ‘juweeltjes’ van verhalen.

Schutte laat ook zijn ‘all time favourite’ campagne zien. ‘Waarom moeten we dit speciaal voor Skittles doen? Gewoon. Omdat het hilarisch is.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie