Premium

Binck staat voor ‘de selfmade man anno nu’

XXS Amsterdam creeërde de campagne ‘Ik maak mezelf’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Binck bank wil staan voor de selfmade man anno nu. Voor de onafhankelijke denker en doener, die zelf bepaalt wat goed voor hem is. Ook als het gaat om beleggen. Dat is het idee achter de campagne ‘Ik maak mezelf’: de onafhankelijkheid van de belegger én van Binck te verwoorden. De commercial werd geregisseerd door Billy Pols (Hazazah) en laat zien dat de selfmade man vooral zelf bepaalt wat geluk, rijkdom of winstgevendheid is.  

 

‘Vroeger was beleggen alleen weggelegd voor the happy few. Het was duur, omslachtig en niet gebruiksvriendelijk,’ zegt Bas Brinkman, senior marketeer bij Binck. ‘Binck gaf Nederlandse beleggers een online platform met de juiste tools om zelf te beleggen. De wereld van beleggen is de afgelopen jaren compleet veranderd en ons platform is slimmer dan ooit. Maar één ding blijft hetzelfde. Binck is nog steeds onafhankelijk en we zijn er nog steeds voor die onafhankelijke belegger. Het thema “Ik maak mezelf” verwoordt dat en is tegelijk een brug naar alles wat Binck te bieden heeft om zelf te beleggen.’

Over de keuze voor regisseur Billy Pols zegt artdirector René Verhagen: ‘We zochten een look die echt is en toch filmisch. Billy Pols is een jongen uit de skate-wereld. Een selfmade regisseur die met zijn eigenwijze trekjes goed bij de toon van Binck past. Met deze campagne staat Binck in vorm en stijl niet tegenover of naast de traditionele grootbanken. Binck creëert z’n eigen plek.’

Credits

Agency: XXS Amsterdam

Account: Daniel Kok

Strategy: José Evers

Creatives: Saskia Meijer, René Verhagen, Jan de Roos

Cliënt: Carolien van Pesch, Bas Brinkman, Marjo Janssen, Nora Kayser

RTV: Daphne Story

Director: Billy Pols

DOP: Werner Maritz

Production: Hazazah Film & Photography

Postproduction: Captcha!

Editor: Govert Janse

Titels: Paul Postma

Sound: Erik Jan Grob - Sizzer Amsterdam

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie