BVA verwacht ‘BBC-tender’ snel uit te schrijven

BVA zegt in gesprek te zijn met PMA om tot een gezamenlijke, transparante aanpak te komen voor een alternatieve mediabestedingenregistratie. De huidige leverancier, Nielsen Media Research (NMR), heeft de tarieven drastisch verhoogd. Dat is voor BVA aanleiding om de mogelijkheden voor een tender te onderzoeken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daartoe heeft het begin dit jaar Prof. Dr. Wim Driehuis aangesteld, om als onafhankelijk informateur te peilen of er bereidheid is om tot een samenwerkingsverband te komen. De diverse afnemers zouden zich idealiter organiseren in een Full Jic constructie. Net als dat het geval is bij bijvoorbeeld het SKO. NMR is een zelfstandige aanbieder van data. ‘De media en mediabureaus hebben in eerste instantie afwachtend gereageerd op dit samenwerkingsverband’, is te lezen in de elektronische BVA-nieuwsbrief van 25 juni. Helen Faasse, directeur BVA, laat echter weten dat het enthousiasme onder de verschillende partijen inmiddels een stuk groter is.

BVA liet aanvullend onderzoek doen door onafhankelijk mediaconsultant Jeroen Cnossen. Hij heeft op basis van vervolggesprekken met gebruikers van de data een verslag gemaakt, dat kan dienen als basis voor een Request for Proposal (RFP). ‘Om de snelheid erin te houden worden naar verwachting vijf aanbieders gevraagd om deel te nemen aan de tender’, zegt Faasse, ‘en NMR wordt ook uitgenodigd tot deelname’.

Vrijdag 27 juni is ook nog een bijeenkomst gepland, waarbij de koepelorganisaties van de media exploitanten vertegenwoordigd zijn. Daar worden de afgevaardigden van exploitanten gepeild. Van belang is vooral of zij bereid zijn mee te betalen.

Faasse verwacht met het betrekken van PMA geen onnodig oponthoud van het project. ‘Ik verwacht dat we volgende week kunnen starten.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie