Campagne 'Nederland Schoon' succesvol

Mensen laten steeds minder blikjes en flesjes op straat achter. In een jaar tijd is de hoeveelheid met eenderde verminderd, meldde woensdag Stichting Nederland Schoon die sinds augustus 2002 de motor is achter een campagne tegen zwerfafval.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op basis van een 'convenant' tussen overheid en bedrijfsleven moet de totale hoeveelheid
zwerfafval eind 2005 met 45 procent zijn teruggedrongen. Het gaat daarbij om 'resten van eten,
drinken, roken, kortom waaibaar afval, maar soms ook volle luiers,' zegt directeur Van Aggelen
van Nederland Schoon.

Volgend jaar al moet het aantal rondslingerende flesjes en blikjes tweederde minder zijn en eind
2005 moet dat 80 procent zijn. De campagne tegen zwerfafval in het algemeen 'ligt op schema'.
Het neerzetten van groen-blauwe afvalbakken met het opschrift 'Nederland wordt steeds schoner'
bij supermarkten, benzinestations, gemeentehuizen en horecazaken helpt daarbij flink.

In 2004 zal de campagne vooral gericht zijn op jongeren en verkeersdeelnemers. Zo zullen
autoafvalzakjes in omloop komen. Opnieuw wordt ook het 'schoonste strand van Nederland'
gekozen. Dit jaar was dat Veere. (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie