Deel Edah-supermarkten wordt EM-Té

Sligro gaat een groot deel van de aangekochte Edah-supermarkten ombouwen naar EM-Té. Sligro en Sperwer kochten eind mei de 223 vestigingen van Edah.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De beide partijen hebben afgesproken dat ieder in eerste instantie zestig winkels afneemt. Deze 120 winkels zijn goed voor een omzet van 528 miljoen euro. Dat is 65 procent van de totale consumentenomzet die de 223 vestigingen onder de vlag van Edah vorig jaar realiseerden.

Sligro bouwt ongeveer veertig van de zestig winkels om tot EM-Té. Deze zijn allemaal in Zuid-Nederland gevestigd. EM-Té, de afkorting van de naam van de oprichter, is in 1948 als slagerij begonnen in Waalwijk. De overige twintig zaken krijgen de naam Golff op de gevel. Dat is ook een formule van Sligro.
Sperwer verbouwt het merendeel van de zestig winkels tot de serviceformule Plus. Een paar winkels krijgt de naam Spar op de gevel.
Sligro en Sperwer verwachten dat van de overgebleven vestigingen er dertig kort na de definitieve afronding van de aankoop worden afgestoten. Eind 2007 is het de bedoeling dat de naam Edah uit het straatbeeld verdwijnt.
Wat er met de ruim zeventig winkels die overblijven gebeurt is nog niet helemaal duidelijk (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie