'Eerste iTV-uitzending SBS succes'

Ondanks de hoge drempel hebben ´meer dan duizend mensen` meegedaan aan de interactieve televisie-uitzending van Expeditie Robinson.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zeggen althans de verantwoordelijken tegen Planet Multimedia. Vanaf vandaag volgen meer interactieve programma's, te beginnen met SBS´ Stem van Nederland. Henk-Jan Unger van Tiboco, dat het projectmanagement en de userinterface van de interactieve uitzending verzorgt, zegt erg tevreden te zijn over het aantal deelnemers bij de slotaflevering van Expeditie Robinson gisteravond. 'Het was onze eerste uitzending. We rekenden op een paar honderd, maar het zijn er meer dan duizend geworden, ondanks de relatief geringe aandacht die eraan is besteed.' De interactieve deelname aan Robinson was enkel weggelegd voor wie een Hauppauge tv-kaart in zijn pc heeft of over een settopbox beschikt. Bovendien moest speciale software worden opgehaald op de site ITVgids.tv. De uitzending markeert het begin van een nieuwe poging om interactieve tv in Nederland van de grond te trekken. Tiboco, dat daarin een centrale rol speelt, heeft daartoe overeenkomsten gesloten met de omroepen SBS, Veronica en The Box.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie