EtnoMediair opgesplitst in EtnoMedia en TransCity

Met ingang van 1 maart 2004 is EtnoMediair opgesplitst in EtnoMedia en TransCity, twee nieuwe bureaus met gescheiden disciplines die werken vanuit een gemeenschappelijke visie en zijn gespecialiseerd in culturele diversiteit in marketing-communicatie. De naam EtnoMediair wordt niet meer gebruikt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is Nederlands eerste media-adviesbureau dat zich exclusief richt op het cultuurgebonden en cross-cultural medialandschap. is Nederlands eerste diversity marketingbureau. Anders dan etnomarketingbureaus, zoeken EtnoMedia en TransCity juist naar de gemeenschappelijke waarden van de verschillende etnisch-culturele gemeenschappen in ons land, om op grond daarvan communicatie te (laten) ontwikkelen. EtnoMedia wordt geleid door drs. Nalini Hirasingh, TransCity wordt gezamenlijk geleid door ex-TBWA-er René Romer en drs. Nalini Hirasingh.

Vier jaar geleden richtte drs. Nalini Hirasingh EtnoMediair op. Het bureau specialiseerde zich aanvankelijk in het ontwikkelen en exploiteren van een serie succesvolle cultuurgebonden internetsites, waaronder , . Lokum.NL, Kleurrijknet.NL, Hindustani.NL en . Begin vorig jaar is EtnoMediair veel breder gaan opereren. Niet alleen is er flink aan de weg getimmerd met consultancy over het ‘insluiten’ van de verschillende etnisch-culturele gemeenschappen als integraal onderdeel van de marketing- en communicatieplannen van bedrijven en organisaties. Ook kon via EtnoMediair steeds vaker advertentie- en redactionele ruimte in andere, niet door EtnoMediair geëxploiteerde, media worden ingekocht. Al deze ontwikkelingen hebben geresulteerd in het besluit twee nieuwe bureaus op te richten met zelfstandige disciplines. De bureaus zullen waar nodig nauw met elkaar samenwerken.

EtnoMedia stelt adverteerders (bedrijfsleven en overheid), media- en reclamebureaus in staat de verschillende etnisch-culturele gemeenschappen - waaronder Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders - in (marketing)communicatie en voorlichting in te sluiten, als integraal onderdeel van het doelgroepenbeleid. EtnoMedia is de enige intermediair die adverteerders en bureaus de gelegenheid biedt de verschillende culturele groeperingen effectief en efficiënt via één loket te bereiken. Het gaat daarbij zowel om print-, audiovisuele- als interactieve media. Naast media-advies biedt EtnoMedia uiteenlopende mogelijkheden op het vlak van online advertising, media-inkoop, indicatief online marktonderzoek en webdesign.

TransCity is geen etnomarketingbureau, maar Nederlands eerste bureau dat is gespecialiseerd in diversity marketing. Het bureau werkt ‘inclusief’, wat wil zeggen dat ze bijvoorbeeld Turks- of Marokkaans-Nederlandse jongeren bij voorkeur niet geïsoleerd wil benaderen, maar juist als integraal onderdeel van jongerencommunicatie. Want ook allochtoon-Nederlandse jongeren willen zich, anders dan nu het geval is, kunnen herkennen in de mainstream.

TransCity beschikt over een uitgebreid netwerk van sleutelfiguren uit diverse etnisch-culturele gemeenschappen. Daarnaast werkt TransCity nauw samen met specialisten in uiteenlopende communicatiedisciplines, waaronder specialisten waar haar opdrachtgevers mee samenwerken. Zoals creatieve teams bij reclamebureaus. Daardoor is TransCity actief op een breed terrein: van één-op-één-communicatie tot communicatie die merkenbouw beoogt, van arbeidsmarktcommunicatie tot public relations, van brand experience en scene marketing tot in-store communicatie en loyalty management. Maar ook content supply (voor bijvoorbeeld relatiemagazines), begeleiden van marktonderzoek, trainingen, presentaties, workshops en productontwikkeling.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie