Extra miljoenen kranten door supermarktoorlog

De dagbladen hebben ten minste 7 miljoen euro aan extra omzet geboekt door de prijzenslag in de supermarkten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar dagbladuitgevers zijn vooral blij dat de supermarktketens zijn teruggekeerd bij de krant. Een woordvoerder van holdingmaatschappij De Telegraaf becijfert de extra omzet in de verschillende dagbladen op enkele miljoenen euro's. 'Het stemt ons tot vreugde. Enkele supermarktketens hadden de krant verlaten. Ze zijn weer terug. Kennelijk werken krantenadvertenties wel.'

Het is volgens De Telegraaf moeilijk om in te schatten hoe groot de extra omzet is. 'We hebben duizenden advertentiepagina's op jaarbasis. Het aantal extra pagina's van de supermarkten is in dat licht bezien relatief klein. De terugkeer van de kranten maakt voor ons niet het hele jaar goed. We zijn er uiteraard wel erg blij mee.'

Bij PCM zijn de extra inkomsten minder hoog. Een woordvoerder schat het op ongeveer een half miljoen euro. 'We hopen dat de supermarktorganisaties ons ook in tijden van vrede weten te vinden', aldus de zegsman.

De regionale kranten schatten dat er ongeveer 5 miljoen euro aan extra inkomsten binnen is gekomen. Dat zegt NRp-directeur Cees Anceaux. Hij denkt wel dat de extra inkomsten verdwijnen als de prijzenoorlog stopt. 'Maar vanuit de markt hoor ik geluiden dat de prijzenoorlog voorlopig nog wel even aanhoudt.'

De Ster heeft in de periode november tot en met januari de omzet uit supermarktbedrijven op tv met ongeveer 235 procent zien toenemen tot meer dan 1,5 miljoen euro. Op de radiozenders steeg het zelfs met 250 procent tot ongeveer 0,5 miljoen euro (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie