Gay Krantlezer gaat liever uit

De lezers van de Gay Krant zijn bovenal levensgenieters. Dat blijkt uit onderzoek van de Australische onderzoeker Ian Johnson van Out Now Consulting. Hij ondervroeg dit jaar 492 lezers van de Gay Krant over on-der andere hun favoriete tijdsbesteding en uitgavepatroon. Ze besteden hun euro’s liever aan cultuur en uitgaan dan aan een PDA of UPC-abonnement.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo bezoekt maar liefst 40 procent eens per twee maanden of vaker het theater. 45 procent bezoekt met dezelfde frequentie de bioscoop. 38 procent gaat elke twee à drie maanden naar een galerie of museum. 42 procent komt maandelijks of vaker in een gay-bar. De sportschool trekt wekelijks 26,5 procent van de lezers, en maar liefst zestig procent gaat maandelijks uit eten, 18 procent elke week. Slechts vijf procent bezoekt nooit een restaurant.
Op het verlanglijstje voor nieuw aan te schaffen goederen staat een theater/concertabonnement met 25 procent op de eerste plaats. Ook goed scoren DVD-spelers en toch ook digitale camera’s (elk 24 procent), kunst (21 procent) en een nieuwe auto (17 procent. De Eurocard/Mastercard is met 37 procent de meest gebruikte creditcard, gevolgd door VISA met 29 procent.

Nog aan te schaffen producten/diensten

Item
In bezit (%)
Van plan aan te schaffen (%)

1
Nieuwe computer-Mac
13,4
5,7

2
Nieuwe computer-PC
44,7
14

3
Kunstobjecten
16,3
20,7

4
Eigen huis
51,4
9,3

4
Nieuwe mobiele telefoon
42,7
18,3

4
Theater/concertabonnement
15,4
25

4
UPC/ tv abonnement
27,2
0,8

4
Digitenne
2,6
7,9

4
Internetaansluiting
51,4
13,2

4
DVD-speler
53,4
24

4
Ziektekostenverzekering
52,8
3,5

4
Aandelen
26,8
6,3

4
Digitale camera
35,6
24,2

4
PDA/ Palm Pilot
6,9
4,5

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie