Het terugdraaien van de volumeknop behoort daar ook toe, zo gaf Ster-directeur J. Minnaar vrijdag aan, zo meldt het ANP. Adverteerders en de reclamebedrijven van de grote zenders (Ster, IP en het bedrijf van SBS) willen in januari de knoop doorhakken.
De tv-spots klinken harder dan de omliggende programma's, maar zijn dat feitelijk niet. Reclame wordt gecompresseerd uitgezonden, wat inhoudt dat alle klanken en tonen tot het maximale niveau worden opgeschroefd. Daardoor willen de adverteerders zoveel mogelijk
aandacht krijgen.
Uit een KRO-onderzoek bleek onlangs dat kijkers zich er juist aan ergeren. Het staat op de eerste plaats in de ergernis-toptien.
Adverteerders zijn daar zo van geschrokken dat ze de werkgroep in het leven hebben geroepen. Het terugdraaien van de volumeknop heeft wel als nadeel dat zachtere spots minder duidelijk overkomen. De groep onderzoekt daarom ook andere technische opties.
Een woordvoerster van de KRO reageert tevreden op de inspanningen van de reclamemakers. 'Ze konden natuurlijk ook niet
anders', zo schetste ze vrijdag.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!