Goed halfjaar voor Audax

Audax heeft het bedrijfsresultaat in de eerste zes maanden van dit jaar met een kwart zien stijgen tot 7,1 miljoen euro. De uitgeverijen boekte de grootste stijging.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De omzet steeg met 2,6 procent tot 116,2 miljoen euro, ondanks het verlies aan omzet door het in 2003 wegvallen van de samenwerking met de TROS. Alle onderdelen droegen bij aan de stijging van de winst. De uitgeverijen (zowel lezersmarkt als advertentiemarkt) boekten de grootste stijgingen. Met name de titels Glossy, HP/De Tijd en Vriendin. Betapress boekte een omzetstijging van meer dan 10 procent. De in dit voorjaar door AKO overgenomen Brunawinkels droegen direct bij aan het resultaat. De totale kosten van de groep bleven op het niveau van 2002.

Directievoorzitter van Audax Carel Bikkers verwacht voor 2003 dat de huidige lijn zich verder zal voortzetten, waardoor de resultaatstijging over geheel 2003 rond 20% zal uitkomen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie