Heeft u een klantenkaart?

Al jaren snak ik ernaar: deelnemen aan loyaltyprogramma's zonder die malle plastic cards, waardoor mijn portefeuille eruit ziet alsof hij elk moment gaat bevallen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Winkeliers willen graag dat je bij ze terugkomt. Daarvoor hebben ze klantentrouwprogramma's en daar hebben wij al die cards aan te danken, zodat afrekenen vaak op kwartetten lijkt. Al heel lang vraag ik me af of dat niet anders kan.

Toen ik ooit aan Kaaswinkel Tromp suggereerde dat ze mijn spaarkaart ook zelf zouden kunnen bewaren in HUN la, bij de R, in plaats van in mijn rommelige keukenla, keken ze me aan alsof ik gek was geworden. Trouwe klanten belonen, OK, maar het moet niet teveel moeite worden kennelijk.
Maar kijk: Gall&Gall, die sowieso goed bezig zijn met hun fraaie redesign (van Millford Brand ID), boden zowaar aan om mijn klantenkaart voor me te bewaren. Graag natuurlijk, want ik kom altijd bij diezelfde winkel. Voor een Air Miles of Rocks programma is dat natuurlijk geen handige oplossing, maar het is een begin. Want waarom zou ik als trouwe klant keer op keer overal moeten aantonen dat ik een terugkerende klant ben? Internet mag dan onpersoonlijk zijn, daar wordt je tenminste altijd herkend. Door een computer, dat dan weer wel ...

De oplossing van 'mijn' Gall&Gall is natuurlijk vriendelijk, maar in deze tijd ook wel een beetje primitief. Kan ik niet 1 universele loyalty card hebben, die door diverse winkels gescand en herkend kan worden?

Daan Remarque,

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie