Het succes van tekstuele advertenties verklaard

Als ik een gokje mag wagen, denk ik dat minimaal 50% van het advertentie budget op internet opgaat aan tekstuele advertenties. Vanwaar dit succes? De gemiddelde marketeer vindt deze manier van adverteren inferieur, een visueel drama en zeker niet sexy (je zult er geen SpinAward mee winnen).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar als de consument van tegenwoordig de dictator is, is het wellicht goed om af te vragen waarom die tekstadvertenties zo populair zijn en alle pop ups/overs en banners allerminst tot de verbeelding spreken van de consument.

Volgens Paul Coggins van kan een banner nog zo mooi of creatief zijn, maar de gemiddelde Internetter ziet zichzelf niet als consument. Hij is namelijk op zoek naar informatie, weet ogenschijnlijk ook hoe hij deze moet vinden en navigeert dus gericht over het web. Banners daarintegen leiden af en zorgen ervoor dat je op een plek komt waar je eigenlijk niet wilt zijn. Tekstuele advertenties zijn dus een welkome aanvulling en worden gezien als advertenties op maat die leiden naar relevante informatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie