Infofilter tegen ongevraagde telefoontjes

Vanaf 1 juli wordt het zogenaamde ‘Infofilter’ voor het marktonderzoek gelanceerd, waarmee consumenten zich kunnen weren tegen ongevraagde telefoontjes. Het initiatief is afkomstig van de MarktOnderzoekAssociatie (MOA) in samenwerking met de Stichting Zelfregulering Direct Marketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De consument kan door middel van het infofilter ervoor kiezen niet te worden gebeld voor enquetes en marktonderzoeken of verkooppraatjes. Men kan zich telefonisch opgeven voor het Infofilter, of op de Is het filter eenmaal geïnstalleerd, dan blijft men drie jaar lang gevrijwaard van ongevraagde telefoontjes. Na die drie jaar dient men zich opnieuw op te geven.

Het is ook mogelijk op de site aan te geven door wie men wel en niet wil worden gebeld en eventueel op welk tijdstip en hoe lang zo’n gesprek maximaal mag duren.

De bedenker van het Infofilter, de MarktOnderzoekAssociatie wil met het filter onder andere de kwaliteit van marktonderzoek te bevorderen, ontwikkelen en stimuleren. De MOA telt 1.100 leden. Aangesloten zijn gekwalificeerde onderzoekers die werkzaam zijn binnen bedrijfsleven, overheid en bureaus.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie