“Internet verhoogt effect tv-reclames

Het gecombineerd inzetten van tv en internet bij reclamecampagnes verhoogt de herkenbaarheid en de reacties.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat onderzocht Blauw Research. Internet vergroot de bekendheid van merken van adverteerders als ze webmarketing inzetten in combinatie met tv- en radioreclames. Blauw Research analyseerde de effecten van een reclamecampagne van zorgverzekeraar Amicon en komt met deze resultaten. Of de resultaten door te trekken zijn voor de hele breedte van internetadverteren is de vraag.

Uit onderzoek blijkt de tv-campagne het meest bij te dragen aan de toename van de bekendheid van Amicon’, aldus Blauw. ‘De combinatie tv en internet, of tv, internet en radio is het meest effectief bij het verhogen van de spontane bekendheid. Confrontatie met deze mediacombinaties betekent dat men 2 tot 3 keer vaker spontaan bekend was met Amicon, dan wanneer men alleen de TV-reclame heeft gezien (Planet Multimedia).’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie