‘Lichte stijging sponsorbudgetten in 2003’

De uitgaven voor sponsoring in Nederland zullen in 2003 met 3 tot 4 procent stijgen. Sportsponsoring gaat plaatsmaken voor maatschappelijke sponsoring.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van het vakblad Sponsor Magazine onder honderd voor sponsoring verantwoordelijke managers uit het Nederlandse bedrijfsleven. 31 Procent van de ondervraagde sponsors laat weten dat de budgetten gelijk blijven in vergelijking met vorig jaar. 20 Procent zegt dat de budgetten dit jaar tussen de 0 en 10 procent zullen dalen, 15 procent zegt zelfs dat dit met meer dan 10 procent gaat gebeuren. Toch concludeert Sponsor Magazine dat de uiteindelijke balans niet negatief zal zijn. Tegenover de bij elkaar opgeteld 35 procent bedrijven waar de sponsorbudgetten zullen dalen, staat 34 procent van de bedrijven waar de budgetten wel zullen stijgen. Bij 19 procent ervan zelfs met meer dan 10 procent. De totale uitgaven voor sponsoring bedragen in 2003 naar schatting ongeveer 1 miljard euro. Op de vraag welke trends men ziet voor 2003 antwoordt eenderde van de ondervraagden dat sportsponsoring plaats gaat maken voor maatschappelijke sponsoring. Dat antwoord is opvallend omdat uit een andere vraag in het benchmarkonderzoek blijkt dat maar 12 procent van de bedrijven ook daadwerkelijk een dergelijke verschuiving in budgetten van plan is. Een kwart denkt dat sponsoring in 2003 verder groeit ten koste van traditionele reclame.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie