Mediabrands Nederland start Cadreon

De labels van Mediabrands, Initiative, UM, BrandConnection en Reprisemedia treden toe tot de markt van automated trading.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mediabrands omschrijft Cadreon als een marketing service platform dat met de nieuwste technologie, consumentendata en online advertentieruimte een geïntegreerde aanpak biedt om effectief en efficiënt specifieke doelgroepen online te vinden, bereiken en activeren. Brendan Moorcroft, directeur van MAP, dat op internationaal niveau Cadreon en andere labels overkoepelt, licht verder toe: ‘Met Cadreon doen we wat mediabureaus altijd al deden, de juiste doelgroep bereiken. Maar wel op een hoger niveau van accuraatheid. Mensen laten her en der digitale broodkruimels achter, waaruit een heel precies profiel is samen te stellen. Het feit dat wij uit verschillende bronnen data verzamelen, stelt ons in staat om targeting sterk te verfijnen. Het resultaat is een hogere ROI.’

Het is volgens Moorcroft te beperkt om Cadreon alleen maar een automated trading platform te noemen. Moorcroft: ‘Het is een onmisbaar onderdeel, maar wel een onderdeel.’ Maar dat wil niet zeggen dat het thema kwantiteit versus kwaliteit, dat binnen automated trading een groot issue is, niet aan de orde is. Nathalie Peters, in Nederland verantwoordelijk voor Cadreon, is dan ook van plan om in samenwerking met Memo2 (Marcel Vogels) te kijken naar dat onderwerp.

Cadreon zegt zich te onderscheiden van andere oplossingen in de markt door haar open architectuur en de toegang die dat biedt tot alle leidende technologieën en marktpartijen. ‘Per campagne wordt hierdoor de technologie gekozen die de beste resultaten oplevert en dus het best past bij de doelstellingen van de klant.’ Op de site staat ook dat Cadreon een exclusieve relatie met een aantal van de belangrijkste Nederlandse uitgevers heeft, ‘waardoor alleen Cadreon klanten toegang hebben tot goed presterende premium inventory waar andere spelers geen toegang tot hebben.’ Maar dat nuanceert Peters. Er is al wel een samenwerking met een aantal uitgevers, zoals Microsoft, maar die zijn niet exclusief. Cadreon is nog in gesprek met een aantal grote uitgevers.

Nog drie vragen aan Brendan Moorcroft

Als jullie al zo ver zijn met targeting, hoe komt het dan dat iemand die naar Parijs is geweest nog maandenlang gestalked wordt met aanbiedingen van de Thalys?
‘Dat is retargeting. En dan nog slechte retargeting ook. Maar dat is slechts een onderdeel. De data die je kunt verzamelen zijn veel breder. Hoeveel tijd zat er tussen het boeken van de vorige en deze trip? Hoe lang vantevoren? Over welk museum, hotel of restaurant heeft de city tripper iets gezegd op social media? Zo kom je erachter wie dat is. Wij hebben de data, dat is de magie.’

Waarom is het zo belangrijk voor de adverteerder dat deze service bij het mediabureau verkrijgbaar is?
‘Het is de meest logische plek, want bij het mediabureau komt alles samen. Dat moet ook voor alle andere media al begrijpen wat een doelgroep denkt, wil of doet. Maar het is nog incompleet.’

Wat moet er nog bij?
‘We werken met audience intelligence strategists. Die kunnen aan de hand van de data die een campagne oplevert ook de content of de reclame optimaliseren. Wat niet werkt, daar stop je direct mee, en wat wel werkt, daar ga je mee verder. In de toekomst willen we dan ook gaan partneren met creatieve bureaus.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie