‘Mediamonitoring belangrijk, maar nog te weinig benut’

Mediamonitoring wordt nog te weinig effectief ingezet als middel om goed te volgen waar en hoe er over de eigen organisatie en markt wordt bericht.

Dat blijkt uit een onderzoek van Kantar TNS in opdracht van het ANP. Driekwart van de ondervraagde marketeers en directeuren zegt het monitoren van de berichtgeving in de media over hun bedrijf belangrijk te vinden, maar slechts een kwart geeft aan er voldoende vanaf te weten.

Mediamonitoring wordt gezien als instrument voor organisaties om tijdig op ontwikkelingen en nieuws in te spelen. Die tijdigheid is des te belangrijker in een wereld waarin ontwikkelingen razendsnel gaan en sociale media, naast print en RTV-media, een steeds prominentere rol spelen in de dynamiek en kleuring van het nieuws.

Guido van Nispen, CEO van het ANP: &;We weten alles over mediamonitoring en -analyse en we weten ook hoe belangrijk het voor bedrijven en organisaties is om nieuws, trends en sentimenten rond eigen bedrijf, merk en sector scherp te volgen. Het is goed te constateren dat marketeers en directeuren die mening delen, tegelijk is het jammer te constateren dat het kennisniveau beperkt is. Maar daar kunnen wij als kennispartner ook iets aan veranderen.&;

Edwin de Groot, manager marketing & producties van het ANP, zegt dat de persdienst stappen zet: &;We presenteren vandaag de met het onderzoek van Kantar TNS. Verder komen er onder andere webinars en kennissessies. Bovendien zijn de informatiespecialisten van het ANP beschikbaar voor advies op maat.&;

Voor het ANP-onderzoek werd een kwantitatief onderzoek gehouden onder 121 marketeers en directeuren van bedrijven met twintig werknemers of meer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie