Minder resultaat Sanoma in Nederland

Sanoma heeft betere resultaten behaald in het derde kwartaal. Dat geldt niet voor Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het derde kwartaal werd weer winst geboekt: 57 miljoen euro. In het derde kwartaal vorig jaar was er nog een nettoverlies van ruim 261 miljoen euro. Door het afstoten van diverse tijdschrifttitels kwam de omzet van Sanoma afgelopen kwartaal wel lager uit: -11 procent naar 477 miljoen euro. Een jaar eerder was het 537 miljoen. 

In Nederland was het resultaat volgens topman Harri-Pekka Kaukonen minder in vergelijking met vorig jaar door investeringen in de digitale business, een lager resultaat in de tijdschriftentak en hogere kosten bij SBS Broadcasting. Kaukonen spreekt van een &;uitdagend vierde kwartaal voor de televisiereclamemarkt in Nederland&;. De operationele winst van de activiteiten in Nederland, exclusief bijzondere posten, halveerde van 21,7 miljoen tot 10,8 miljoen euro. 

De Fin meldt verder dat de strategie in Nederland vooruitgaat. &;Het afstoten van de niet-focus titels geeft ons de kans de strategie verder te ontwikkelen.&

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie